In den sozialen Medien, insbesondere auf Instagram, verbreiten sich Fehlinformationen zum Klimawandel wie ein Lauffeuer. Täglich begegnen uns Posts, die wissenschaftlich fundierte Erkenntnisse infrage stellen und falsche Behauptungen aufstellen. Ein besonders hartnäckiger Mythos ist, dass ein kalter Winter die globale Erwärmung widerlegt. Mit diesem Arbeitsblatt können sich Schüler/innen mit dem Thema beschäftigen.
Aufgabenstellung fĂĽr den Unterricht
Post-viewing activity III: Climate change denial
Can the following assertions from the (fictitious) Instagram post be considered truthful? Why? Discuss in class.
Post-viewing activity IV: Misinformation on Instagram
The Instagram post is dedicated to the topic of climate change. Prepare arguments that disprove the post’s claims and write a post in the form of a text in response.
Also suggest concrete recommendations for action in everydaylife.
Sekundarstufe II
Sustainable Living
✔“Look at me, at what I can do …”
✔Dealing with (Mis)Information about Sustainability
✔Wasteful Events – Can Large-scale Events Be Sustainable?
✔What’s a Smartphone Made of?
Ausgaben passend zum Thema
- Artificial Intelligence (MEIN FACH – Englisch Sek II)
- The Power of the Media (MEIN FACH – Englisch Sek II)
- Sustainable Living (MEIN FACH – Englisch Sek II)